[Odečet energie]  [Rychlosti]  [Síly lodí a základen]  [Tabulka manévrů] 
[Vyhodnocení útoků]  [Štítové generátory]  [Poškozování lodí]
[Simulátor soubojů]

Aby se tato hra ještě více přiblížila Star Treku, je nyní počet torpéd a energie omezen. Každá loď má svůj maximální stav energie a torpéd. Stav energie se odečítá podle následující tabulky. Stav torpéd se odečítá za každé vypálené torpédo. Každá loď má i svůj maximální počet výstřelů ze zbraní podle tabulky síla lodí. Torpéda i energii můžete získat u kterékoliv základny (STARBASE). Musíte se k základně přiblížit na vzdálenost transportéru, tedy 1 pole (a méně) na mapě. Energie a torpéda jsou poté přeneseny z výzbroje základny. Té se výzbroj doplňuje na maximum při každém tahu. Automaticky se u stanice doplňují pouze warpová jádra, která loď vyhodila. Dosah vlečného paprsku je 1 pole. Dosah paprskových a torpédových zbraní zjistíte z následující tabulky:

Výkon senzorů Dosah zbraní
  Paprskových  Torpédometů 
100% - 76% 3 pole 6 polí
75% - 51% 3 pole 4 pole
50% - 41% 3 pole 3 pole
40% - 31% 2 pole 3 pole
30% - 21% 1 pole 2 pole
20% - 11% 1 pole nefungují
10% - 0% nefungují nefungují

Odečet energie:
Akce Hodnota
Podpora života / tah 0,5% max.energie
Režim žlutého poplachu 1% max.energie
Režim červeného poplachu 2% max.energie
Aktivovaný vlečný paprsek 5 j.
Přistání/odlet z doku 3% z vel. lodi, min. však 5 j.
Výstřel phaserů 5 j.
Transport osoby 5 j.
Transport plavidla z/do hangáru dle velikosti

V případě, že energie klesne pod 100, bude počítač každé kolo hlásit varovnou výzvu. Pokud nebude dostatek energie k udržení podpory života, začne posádka umírat. Jeden člen posádky za tah. Stejné je to i v případě, že podpora života vlivem poškození lodi klesne pod 30%. Posádka je vybírána náhodně!
Mrtvý důstojník přestává být umístěn na palubě lodi a má stop hry na 2 tahy.

Odečet energie pro motory je prováděn podle klasického vzorečku: E=1/2*m*v2     kde m=[třetí odmocnina z velikosti lodi]/150.
Např pro loď třídy Galaxy. Z následující tabulky je velikost 1000, tedy m=0.06666 a při warp 7 bude E=1/2*0.06666*1382=635

Rychlosti :

Přepočet warp rychlosti probíhá probíhá podle vzorce:
v= 0.02816*w6 - 0.80521*w5 + 8.93697*w4 - 48.377*w3 + 133.297*w2 - 158.92*w + 75.66
kde w je zadaná warpová rychlost.

Lépe to je vidět v následující tabulce:

Při rychlosti loď uletí na mapě
čtvrtinový impuls 1 pole
poloviční impuls 2 pole
tříčtvrtinový impuls 3 pole
plný impuls 4 pole
warp 1 10 polí
warp 2 23 polí
warp 3 41 polí
warp 4 55 polí
warp 5 76 polí
warp 6 106 polí
warp 7 138 polí
warp 8 167 polí
warp 9 226 polí
warp 9.9 407 polí


Síla lodí a základen

Třída Štíty Typ štítů Velikost Úroveň trupu Obratnost Fotonová t. Kvantová t. Mikrofot. t. Plazmová t. Trikobalt. t. Výstřelů torpéd Síla phaserů Výstřelů phaserů Přesnost zbraní Věd. vybavení Maximální rychlost Energie Hangár
Akira 7350 S 750 5 9.5 3000 0 0 0 0 18 110 3 1.11 1 warp 9.3 15000 300
Ambassador 7875 S 900 5 12.5 250 0 0 0 0 4 60 10 1.086 2 warp 8.8 15000 150
Argo 120 S 10 2 55 0 0 20 0 0 0 4 4 0.28 0 warp 4 800 -
Centaur 1050 S 450 2 22 50 0 0 0 0 2 10 9 0.5 1 warp 8.5 500 25
Challenger 2100 S 475 5 35.5 100 0 0 0 0 2 110 2 0.365 1 warp 8 5000 35
Cheyenne 1400 S 450 2 31.5 50 0 0 0 0 2 25 6 0.345 4 warp 9 5000 25
Constellation 1400 S 500 2 35 200 0 0 0 0 2 20 16 0.36 1 warp 8 6000 40
Constitution 2365 S 500 1 28.5 120 0 0 0 0 2 20 6 0.3 1 warp 6 8000 40
Constitution - refit 2730 S 520 1 22 120 0 0 0 0 0 9 5 0.35 1 warp 7 15500 75
Defiant 9240 N 200 6 43.5 0 120 0 0 0 5 350 4 1.11 1 warp 8.7 5000 10
Delta flyer 405 S 12 3 55 0 0 40 0 0 2 8 4 0.4 1 warp 7.2 1500 -
Excelsior 4680 S 700 3 11.5 150 0 0 0 0 2 35 12 0.815 1 warp 8.2 12500 150
Excelsior - refit I 5100 S 700 3 14 150 0 0 0 0 4 40 12 0.945 2 warp 8.6 14000 150
Excelsior - refit II 9200 S 700 5 12 0 150 0 0 0 7 70 12 0.96 3 warp 9 12000 100
Galaxy 10500 V 1000 5 5 250 0 0 0 0 6 100 10 1.2 2 warp 9.2 20000 200
Galaxy - kapitánova jachta 110 S 11 2 55 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 plný impuls 500 -
Galaxy - refit I 19950 V 1000 5 5 275 0 0 0 0 6 110 14 1.42 3 warp 9.6 20000 300
Galaxy-refit II. 20600 V 1000 5 10 300 0 0 0 0 6 180 14 1.68 3 warp 9.8 25000 300
Intrepid 2835 S 400 4 45.5 50 0 0 0 0 3 20 13 0.64 2 warp 9.8 10000 75
Luna 3900 S 650 5 30 0 50 0 0 0 2 60 8 0.95 4 warp 9.8 15000 90
Miranda 1050 S 250 1 28.5 50 0 0 0 0 2 10 6 0.385 1 warp 5 8000 40
Miranda - refit 2400 S 250 2 28.5 150 0 0 0 0 2 10 16 0.455 1 warp 6 10000 30
Nebula 8400 S 900 5 7.5 180 0 0 0 0 6 80 8 1.12 2 warp 9 17500 200
Nebula - zbraňový modul 8400 S 900 5 7.5 220 0 0 0 0 12 125 8 1.4 1 warp 9 20000 150
Nebula - zbraňový modul (refit) 9975 S 900 5 15.5 220 0 0 0 0 12 125 8 1.4 1 warp 9 20000 150
New Orleans 3700 S 525 3 32 90 0 0 0 0 3 50 4 0.375 1 warp 9.2 10000 60
Norway 3675 S 400 4 25 50 0 0 0 0 2 20 9 0.4 2 warp 8.4 15000 100
Nova 2700 S 200 4 45.5 25 0 0 0 0 2 10 11 0.6 4 warp 7 6000 30
Nova - refit 3100 S 355 4 40 120 0 0 0 0 2 12 8 0.65 4 warp 9.5 8000 45
Oberth 945 S 190 2 47.5 25 0 0 0 0 1 10 4 0.295 2 warp 5 3500 20
Olympic 1207 S 380 4 19 0 0 0 0 0 0 20 2 0.542 1 warp 8 10000 50
Peregrin 260 S 7 2 55 0 0 60 0 0 2 8 4 0.215 0 warp 4.5 1250 -
Prometheus 15225 R 550 5 16 0 290 0 0 0 4 100 12 1.375 1 warp 9.8 20000 80
Raketoplán typ 10 120 S 5 2 65 0 0 0 0 0 0 2 2 0.24 1 warp 4.5 600 -
Raketoplán typ 11 230 S 8 2 65 0 0 20 0 0 1 4 3 0.3 1 warp 5.5 700 -
Raketoplán typ 18 12 S 4 2 65 0 0 0 0 0 0 0 0 0.21 1 poloviční impuls 200 -
Raketoplán typ 6 30 S 5 2 65 0 0 0 0 0 0 1 2 0.2 1 warp 1.2 200 -
Raketoplán typ 7 120 S 5 2 65 0 0 0 0 0 0 2 2 0.2 1 warp 1.8 300 -
Raketoplán typ 8 80 S 5 2 65 0 0 0 0 0 0 3 2 0.23 1 warp 3.2 400 -
Raketoplán typ 9 80 S 5 2 65 0 0 10 0 0 1 4 2 0.23 1 warp 4 500 -
Raven 275 S 150 4 65.5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 warp 5.5 5000 30
Runabout 220 S 10 2 55 0 0 5 0 0 1 5 2 0.23 1 warp 5 750 -
Saber 735 S 250 2 35.5 30 0 0 0 0 2 15 5 0.195 2 warp 9.3 5000 40
SB 132 27000 S 50000 1 1 9000 9000 0 0 0 35 30 50 1 1 čtvrtinový impuls 99000 25000
SB 196 13500 S 10000 1 1 4000 0 0 0 0 20 25 35 1 1 čtvrtinový impuls 45000 5000
Sonda třídy I 0 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 plný impuls 500 -
Sonda třídy II 0 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 plný impuls 600 -
Sonda třídy III 0 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 plný impuls 700 -
Sonda třídy IV 0 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 plný impuls 800 -
Sonda třídy IX 15 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 warp 9.3 2000 -
Sonda třídy V 15 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 warp 2 1000 -
Sonda třídy VI 0 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 plný impuls 3000 -
Sonda třídy VII 15 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 warp 1.5 1500 -
Sonda třídy VIII 15 S 1 1 70 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 warp 9 1500 -
Sovereign 17850 N 950 6 20 200 150 0 0 0 11 140 12 1.49 3 warp 9.8 25000 200
Sovereign - kapitánova jachta 120 S 12 3 55 0 0 12 0 0 1 5 4 0.2 0 warp 8 1000 -
Sovereign - refit 22315 N 950 6 20 600 500 0 0 0 12 130 16 1.62 3 warp 9.9 25000 200
Steamrunner 3465 S 390 4 29 155 0 0 0 0 5 45 6 0.655 1 warp 8.8 8000 50
 
Galaxy - bitevní sekce 10500 V 450 4 15 250 0 0 0 0 6 100 6 1.2 1 warp 9.4 15000 150
Galaxy - talíř 2500 V 550 5 1.5 0 0 0 0 0 0 100 4 1.2 1 plný impuls 5000 50
Prometheus - primární sekce 2400 R 200 6 40 0 65 0 0 0 5 100 4 1.375 1 warp 9.5 6000 20
Prometheus - sekundární sekce 9625 R 225 6 36 0 125 0 0 0 4 100 6 1.375 1 warp 9.5 7000 30
Prometheus - terciální sekce 9625 R 225 6 36 0 0 0 0 0 0 100 8 1.375 1 warp 9.5 7000 30
 
Bird of Prey (B`rel) 1260 S 100 4 38.5 100 0 0 0 0 1 20 8 0.42 1 warp 7 2000 -
Borgská koule 2625 A 5000 6 10 500 0 0 0 0 1 50 20 1.5 2 warp 9.9 80000 1000
Borgská krychle 45000 A 15000 6 4 2500 0 0 0 0 20 300 50 1.5 3 warp 9.9 90000 2000
Borgská krychle (taktická) 60000 A 15500 6 2 2500 0 0 0 0 30 300 75 1.5 1 warp 9.9 99000 2500
Borgská sonda 1500 S 500 1 25 100 0 0 0 0 0 15 10 1 1 warp 9.9 15000 50
D7 (klingonský křižník) 210 S 350 2 11 260 ??? ??? ??? ??? 1 4 4 0.225 1 warp 5.6 2500 30
D7 (romulanský křižník) 315 S 350 2 15 260 ??? ??? ??? ??? 2 11 10 0.24 1 warp 6 5000 20
Dominionský bitevník 18060 S 2125 6 2 600 0 0 0 0 18 110 48 1.5 1 warp 9.4 30000 300
Dominionský křižník 9975 S 1150 6 4 400 0 0 0 0 0 25 12 1.41 2 warp 9.4 15000 150
Dominionský stíhač 998 S 150 1 50 40 0 0 0 0 1 60 3 0.34 1 warp 9 3000 -
Dominionský superbitevník 19635 S 6500 6 2 1000 0 0 0 0 50 150 152 1 2 warp 9.4 65000 750
D´Deridex 8925 S 1550 5 4 0 0 0 880 0 1 220 6 1.08 1 warp 9 20000 550
Ferengský Marauder 2700 S 650 1 8 120 0 0 0 0 12 40 10 1 1 warp 9 17500 175
Galor 2835 S 550 4 14.5 150 0 0 0 0 0 30 7 0.5 1 warp 8.9 7500 50
Hideki 368 S 150 4 45 30 0 0 0 0 1 8 3 1 1 warp 7 2500 10
Keldon 4620 S 450 5 13.5 225 0 0 0 0 2 12 8 0.78 1 warp 9.2 10000 50
K´Tinga 420 S 350 3 20 200 0 0 0 0 1 16 10 0.32 1 warp 7 3000 50
K´Vort (B´Rel refit) 3350 S 300 4 28.3 250 0 0 0 0 2 20 10 0.765 1 warp 7.8 5000 25
Negh`Var 8400 N 1000 6 4 650 0 0 0 0 5 200 20 1.36 1 warp 9.2 20000 300
Norexan 12600 S 900 6 18.5 0 0 0 500 0 2 90 12 1.3 1 warp 9.9 15000 200
Raketoplán - cardassianský 105 S 4 1 60 0 0 6 0 0 0 2 2 1 1 warp 2 300 -
Raketoplán - klingonský 128 S 5 1 65 0 0 9 0 0 0 3 3 1 1 warp 3 400 -
Raketoplán - romulanský 120 S 4 1 60 0 0 8 0 0 0 3 2 1 1 warp 3 375 -
Romulanská vědecká loď 300 S 150 4 56.5 25 0 0 0 0 1 20 2 0.16 4 warp 7.8 2000 30
Romulanský Scout 300 S 150 4 73 25 0 0 0 0 1 40 2 0.2 2 warp 7.8 3000 20
Vor`cha 8085 S 750 6 12.5 580 0 0 0 0 3 80 15 1.02 1 warp 8.8 10000 150

Tabulku vygeneroval Lucas Clark dne 08.08.2017 v 11:37:42

Druhy štítů:

  • S = Standardní systém štítů
  • V = Vysokokapacitní systém štítů
  • M = Modulativní systém štítů
  • N = Automodulativní systém štítů
  • R = Regenerativní systém štítů
  • A = Adaptabilní systém štítů

Síly torpéd:

  • fotonové torpédo = 200
  • kvantové torpédo = 500
  • mikrofotonové torpédo = 20
  • plazmové torpédo = 1500
  • trikobaltové torpédo = 1000

Tabulka manévrů

Následující tabulka slouží pro vyhodnocení úspěšnosti útoků jednotlivých kombinací rozptylových vzorců a obranných manévrů.

Rozptylový vzorec / úhybný vzor žádný Alfa Beta Gama Delta Epsilon Eta Theta Iota Kappa
žádný 1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1
Alfa 10 1 0.65 0.75 0.7 0.5 0.65 0.55 0.7 0.75
Beta 10 0.4 1 0.9 0.35 0.75 1.2 1.35 0.5 0.25
Gama 10 0.25 0.55 1 0.4 0.45 0.85 0.3 0.95 2
Delta 10 1.5 0.15 0.5 1 1.25 0.4 0.3 0.75 0.25
Epsilon 10 0.85 0.5 0.65 0.25 1 0.55 0.55 0.75 0.9
Eta 10 1 0.95 0.25 1.75 0.1 1 1.15 0.25 0.2
Theta 10 0.45 0.95 0.55 0.7 0.8 0.4 1 0.95 0.85
Iota 10 0.85 0.6 0.75 0.5 0.45 0.8 0.95 1 0.95
Kappa 10 0.2 0.65 1.9 0.7 0.8 0.3 0.75 0.35 1

Vyhodnocení útoků
Šanci na zásah ovlivňuje několik faktorů:
  1. rozptylový vzorec a úhybný manévr
  2. manévrovatelnost
  3. vzdálenost od cíle
  4. přesnost zbraní
  5. náhodná udalost
Manévrovatelnost (pohyblivost) se určuje na základě rozdílu manévrovatelnosti vaší lodě a lodě útočníka. Čím je cíl pohyblivější proti vám, tím menší máte šanci na zásah. A obráceně. Pokud tedy mezi sebou bude bojovat Excelsior (11,5) a D´Deridex (4), tak u torpéd šance Excelsioru na úspěšný zásah bude vynásobena 1,25, D´Deridex bude mít šanci krát 0,80. U paprskových zbraní bude mít Excelsior koeficient 1,1 a D´Deridex 0,85.
Paprskové zbraně:     Torpéda:
Rozdíl  Úspěšnost  Úspěšnost 
x < 5 1,00 1,00
x < 10 1,10 0,85
x < 17 1,25 0,75
x >= 17 1,40 0,60
Rozdíl  Úspěšnost  Úspěšnost 
x < 2 1,00 1,00
x < 5 1,10 0,90
x < 9 1,25 0,80
x < 12 1,30 0,70
x < 17 1,45 0,60
x < 21 1,75 0,50
x < 25 1,90 0,40
x < 26 2,20 0,30
x >= 26 2,50 0,20
Další faktorem je vzdálenost od cíle. Údaje v tabulce vyjadřují, jaká je šance na zásah daným typem zbraně s ohledem na vzdálenost.
Vzdálenost  Energetické zbraně  Torpéda 
stejná pozice 1,25 0,85
o 1 pole 1,00 0,97
o 2 pole 0,95 1,10
o 3 pole X 0,85
o 4 pole X 0,70
o 5 polí X 0,50

V konečné fázi vše postupuje takto:
  1. Stanoví se základní šance úspěšnosti zásahu podle vzdálenosti od cíle.
  2. Tato šance se násobí koeficientem manévrovatelnosti (pohyblivosti).
  3. Následně se šance násobí koeficientem úhybného manévru/útočného vzoru.
  4. Nakonec se celá takto získaná šance vynásobí přesností zbraní a poté koeficientem hodnosti taktického důstojníka útočící lodi.
Praktický příklad:
  • Excelsior zaútočil na D´Deridex všemi svými zbraněmi. Lodě jsou od sebe 1 pole. Excelsior zadal útočný vzor Iota, zatímco D´Deridex zadal úhybný manévr Delta.
  • Základní šance je dána 1 polem, tedy šance phaserů je 100 % a šance torpéd 0,97 %.
  • Rozdíl manévrovatelnosti je 7,5, takže Excelsior bude útočit se zvýhodněnou šancí o koef. 1,25 vyšší, než standardní šance, takže jeho nová šance bude 125 % u phaserů a 121 % u torpéd.
  • Získaná šance na zásah se nyní násobí koeficientem podle zadaného úhybného vzor a rozptylového vzorce. V našem případě to je 0,5. Takže šance na úspěšný zásah je nyní spočítána na 63 % u phaserů a 61 % u torpéd.
  • Přesnost zbraní Excelsioru je 0,815, takže jeho konečná šance na zásah je 51 % u phaserů a 50 % u torpéd.
Závěrečná šance se však ještě může snížit či zvýšit podle toho, zdali nastane náhodná událost. Co to je? Pod tímto pojmem se skrývají náhodné události přírodní (například astrofyzický úkaz, který ztěžuje manévrovatelnost lodi, či ovlivňuje impulsní pohon), nebo události spojené s lodí (například je Váš takticko-bezpečnostní důstojník zkušenější, než jeho kolega na útočící lodi, takže máte bonus). Náhodná událost upravuje výslednou šanci na zásah v intervalu od 0,9 do 1,25.
Typy štítových generátorů a jejich vliv na výsledek souboje
  1. Deflektorový štít
    • - starší typ štítů
    • - deflektorový štít funguje na principu jednoho jediného pole kolem lodi – ve všech místech štítu je stejná síla
    • - pokud je do jednoho místa dán zásah větší jak:
      • a) 1/3, pak je šance, že štíty vypadnou 20 %
      • b) 1/2, pak je šance, že štíty vypadnou 45 %
      • c) více jak 1/2, štíty zkolabují
  2. Standardní systém štítů
    • - funguje na principu polí, polí je minimálně 6
    • - systém absorpce síly zásahu je taková, že zasažené pole má plnou sílu a z okolních polí si bere 3/5
  3. Vysokokapacitní systém štítů
    • - funguje obdobně jako 2., ale rozdíl je v tom, že z okolních polí si bere 4/5 energie
  4. Modulativní
    • - jedná se vysokokapacitní systém štítů s tím, že obsluha TB sekce může nastavit, na co mají být štíty modulovány
    • - při nastavení platí:
      • a) pokud jsou štíty modulovány na energetické zbraně, pak tyto mají postih 50 %, torpéda pak mají bonus + 10 %
      • b) pokud jsou štíty modulovány na torpéda, pak tyto mají postih 35 %, přičemž energetické zbraně mají bonus + 25 %
  5. Automodulativní
    • - modulativní systém štítů s tím, že pokud je zásah pouze jedním typem zbraní, pak se automaticky nastaví na tento typ zbraní; zbraně mají postih – 35 %
    • - v případě, že je zásah oběma typy zbraní, pak platí nastavení z konzole
  6. Regenerační
    • - vysokokapacitní systém štítů se vším všudy
    • - rozdíl je tu v tom, že k síle štítů je ihned připočítána i zvláštní energie, která štíty navyšuje i během útoku
    • - příklad: zásah je do jednoho pole, které drží plnou sílou a ještě si bere 4/5 z okolních polí, k tomu však ještě dostane „bonus“ ve formě přídavné energie
    • - zásobníky přídavné energie jsou však omezeny a energie se do nich musí ukládat
  7. Adaptabilní
    • - nejpokročilejší systém štítů
    • - je-li zásah 2x tou stejnou zbraní, pak se štíty zadaptují a nereflektují vůbec střelbu
Poškozování lodí
  • Při zásahu se nejprve sečte celková destrukční síla, která jde na danou loď.
  • Dále se určí výkon štítů. Podle výkonu štítů se určí jak velkou část palby štíty pohltí a jak velká část štíty projde a poškodí integritu trupu nebo jednotlivé systémy.

    Výkon štítů Štíty pohltí palby
    100% - 50% 100%
    50% - 40% 75%
    40% - 30% 50%
    30% - 20% 30%
    méně než 20% 20%
    Pozn.: Pokud je po palbě výkon štítů menší než 25%, je 40% šance, že štíty daný tah spadnou.
               Pokud je výkon štítů menší než 15%, nelze již udržet štítovou matrici a štíty automaticky padají.

  • DS, která projde přes štíty se pak přepočte na procenta poškození. Kolik je 1 bod DS procent poškození určuje úroveň trupu.

    Úroveň trupu Druh trupu 1 DS = % poškození
    1 monotaniový trup 0.80 %
    2 duraniový trup 0.40 %
    3 dvojitý duraniový trup 0.35 %
    4 durano-tritanový trup 0.30 %
    5 dvojitý durano-tritanový trup 0.25 %
    6 těžký dvojitý durano-tritanový trup 0.15 %

  • Po tomto přepočtu se již jen podle zaměření rozdělí procenta poškození mezi jednotlivé systémy. Při palbě do stukturální integrity jde 40% palby do poškození strukturální integrity, zbývajících 60% se rovnoměrně rozdělí mezi zbývající systémy. Při palbě do určitého systému jde 60% poškození do vybraného systému, 10% do strukturální integrity a zbytek (30%) se rovnoměrně rozdělí mezi zbývající systémy.

Souboj dvou lodí si můžete vyzkoušet v [Simulátoru soubojů].

Nahoru na začátek

DarkFort © 2003 - 2018 All rights reserved.